reklama

Tipy na výlety po Slovensku

Prednedávnom mi jeden kamarát poradil, aby som urobil článok práve o slovenských hradoch a zámkoch. Prišlo mi to, ako skvelý nápad a konečne som sa k tomu aj dostal. Tu je teda zoznam 23 pamiatok, ktoré sa mi páčia najviac.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Vznikol teda rebríček mojich najobľúbenejších historických pamiatok, ktorý ti možno pomôže naplánovať tvoje výlety po Slovensku.

Tento zoznam nie je o nejakom porovnávaní alebo striktnom dodržiavaní toho, čo je na Slovensku najkrajšie v takomto poradí. Je to len môj subjektívny názor a zostavil som ho podľa toho, ako som sa na daných miestach cítil.

Určite je poradie tvojich obľúbených miest celkom iné, ako to moje alebo by si sem zaradil nejaké iné pamiatky. Ani sa nečudujem. Každému sa páči niečo iné. A tak to má predsa byť. Poďme sa teda na to pozrieť a začneme od konca, aby bolo trošku napätia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

23.

Krásna Hôrka
Krásna Hôrka (zdroj: Aleš Tvrdý / photoandtraveling.com)

Poslednú priečku má tento hrad, lebo je v rekonštrukcii. Z toho sa samozrejme teším, lebo je to nádherná pamiatka, ktorú by bola škoda nechať ju ľahnúť popolom. Avšak, počas mojej návštevy som stretol viacero zahraničných turistov. Tí išli na toto miesto cielene a keď zistili, že kvôli rekonštrukcii neuvidia nič a trepali sa tu zbytočne, boli viditeľne sklamaní (stačilo by dať zopár cudzojazyčných informačných tabúľ a mohlo by to vyzerať o niečo lepšie).

22.

Hrad Fiľakovo
Hrad Fiľakovo (zdroj: Aleš Tvrdý / photoandtraveling.com)

Hrad v tomto meste je takisto v rekonštrukcii. Dá sa povedať, že ani len netuším, či to je naozaj hrad alebo už zrúcanina. Nechcem nikoho uraziť a verím, že každý robí, koľko vládze, no tých 5 robotníkov, ktorých som tam videl, tie práce nedokončia ani v dobe, keď už bude teleportovanie sa úplne bežnou záležitosťou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

21.

Zámok Vígľaš
Zámok Vígľaš (zdroj: Aleš Tvrdý / photoandtraveling.com)

Interiér tohto zámku je veľmi pekný a zachovalý. Dokonca sa dá absolvovať aj prehliadka s výkladom. Trochu ma však mrzí dosť veľký zásah sklobetónovej rekonštrukcie, ktorá podľa mňa kazí celý charakter tohto miesta.

20.

Hrad Červený Kameň
Hrad Červený Kameň (zdroj: Aleš Tvrdý / photoandtraveling.com)

Tu sa mi najviac páčilo sokoliarske vystúpenie, kde sa dá vidieť tieto krásne operence celkom z blízka. Ak budeš mať šťastie, tak budú naozaj veľmi blízko.

19.

Drevený kostolík Kožany
Drevený kostolík Kožany (zdroj: Aleš Tvrdý / photoandtraveling.com)

Malinký drevený kostolík sa mi naozaj veľmi páčil a išiel som do tejto obce len kvôli nemu. Na moje nešťastie bol zatvorený a vypátrať kľučiara bolo ťažšie, ako komunikovať v cudzom jazyku v krajine, ktorej reč neovládam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

18.

Zrúcanina hradu Beckov
Zrúcanina hradu Beckov (zdroj: Aleš Tvrdý / photoandtraveling.com)

Zrúcanina, ktorá je podľa mňa zatienená hradom v Trenčíne určite stojí za povšimnutie. Vždy, keď idem po diaľnici, tak jej venujem svoju pozornosť.

17.

Zrúcanina hradu Devín
Zrúcanina hradu Devín (zdroj: Aleš Tvrdý / photoandtraveling.com)

Na toto miesto som vždy chodil rád. Najmä v lete je to skvelá lokalita na live koncerty alebo podobné podujatia (nezabudni si vziať aj repelent).

16.

Mestský hrad Kremnica
Mestský hrad Kremnica (zdroj: Aleš Tvrdý / photoandtraveling.com)

V tomto meste sa mi páči azda všetko! Ale ak si chceš pozrieť viac o tom, čo si myslím o námestí v tomto meste tak si kukni článok, ktorý som napísal prednedávnom (klik)

15.

Hrad Budatín
Hrad Budatín (zdroj: Aleš Tvrdý / photoandtraveling.com)

Okolo neho som išiel už asi milión krát. Asi aj preto mi nejak zostal v pamäti.

14.

Kaštieľ Svätý Anton
Kaštieľ Svätý Anton (zdroj: Aleš Tvrdý / photoandtraveling.com)

Tak skvele naplánovanú budovu som nevidel už dlho. Okná, komíny, dvere… To všetko je dokonale naprojektované v súlade s kalendárom! Expozície z mnohých kútov sveta… To proste musíš vidieť!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

13.

Hrad v Starej Ľubovni
Hrad v Starej Ľubovni (zdroj: Aleš Tvrdý / photoandtraveling.com)

Je ďalšie krásne a veľmi dobre zachovalé miesto so skvelým príbehom, ktorý sa oplatí vypočuť.

12.

Drevený kostol v obci Svätý Kríž
Drevený kostol v obci Svätý Kríž (zdroj: Aleš Tvrdý / photoandtraveling.com)

Pojem najväčší drevený kostol na Slovensku snáď stačí na to, aby si si ho šiel pozrieť aj ty.

11.

Hrad Trenčín
Hrad Trenčín (zdroj: Aleš Tvrdý / photoandtraveling.com)

Jeden z najznámejších hradov na celom Slovensku je naozaj krásny. Zvnútra, zvonku alebo aj jeho okolie. Je to úplne jedno. Všade je čo pozerať.

 

Tak a ide do tuhého!

Čaká ťa tých 10 najkrajších pamiatok, na výlety, po Slovensku.

10.

Nový hrad v Banskej Štiavnici
Nový hrad v Banskej Štiavnici (zdroj: Aleš Tvrdý / photoandtraveling.com)

V tomto meste je toho na pozeranie toľko, že mnohé mestá môžu len ticho závidieť. Mne sa spolu s Kalváriou najviac páči práve tento hrad.

9.

Zámok Halič
Zámok Halič (zdroj: Aleš Tvrdý / photoandtraveling.com)

Priznám sa, že na svojej ceste som toto miesto vôbec nemal na pláne. Keď som ho zbadal z cesty, tak som hneď zastavil v prvej dedine a spýtal sa na cestu. Naozaj skvelé miesto minimálne na jedno kafé.

8.

Kaštieľ Betliar
Kaštieľ Betliar (zdroj: Aleš Tvrdý / photoandtraveling.com)

Keď budeš niekde v okolí Rožňavy, tak sa tu skús zastaviť. Okolie je veľmi pekné. A ten interiér? Naozaj nádhera!

7.

Oravský hrad
Oravský hrad (zdroj: Aleš Tvrdý / photoandtraveling.com)

Dlho som plánoval sa tu zastaviť a veľmi rád si to zopakujem. Cez leto sa dá na plti splavovať rieka.

6.

Bratislavský hrad
Bratislavský hrad (zdroj: Aleš Tvrdý / photoandtraveling.com)

Najmä po premaľovaní na bielu farbu je skutočne krásny.

Máš nejaký tip, na prvých päť priečok?

5.

Zámok Smolenice
Zámok Smolenice (zdroj: Aleš Tvrdý / photoandtraveling.com)

Nikdy som nerozumel, prečo tu neboli natočené nejaké rozprávky. Asfaltová cesta k zámku bola postavená za rekordne krátky čas kvôli politickej návšteve, ktorá tam mala prísť.

4.

Červený Kláštor
Červený Kláštor (zdroj: Aleš Tvrdý / photoandtraveling.com)

Počasie mi moc nevyšlo, ale ani to nezabránilo tomu, aby som jasal od toho, čo tu vidím. Skoro na konci sveta (pre mnohých) je skrytý naozaj hotový poklad.

3.

Kaštieľ Budmerice
Kaštieľ Budmerice (zdroj: Aleš Tvrdý / photoandtraveling.com)

Len kúsok od Bratislavy je skryté toto niekdajšie sídlo šľachty. Skús sa tu zastaviť.

2.

Zámok Bojnice
Zámok Bojnice (zdroj: Aleš Tvrdý / photoandtraveling.com)

Ak myslíš, že tento zámok mal byť číslo 1, tak je to ok. Súhlasím, že je to naozaj svetový skvost, ale keď som tu bol, tak sa nič výnimočne nestalo. To sa o víťazovi povedať nedá.

1.

Spišský hrad
Spišský hrad (zdroj: Aleš Tvrdý / photoandtraveling.com)

Ráno som si vyšliapal na kopec kúsok od hradu. O chvíľu sa to začalo. Okolo hradného návršia sa nenápadne začala plaziť hmla, ako anakonda okolo svojej koristi, až kým všetko nezakryla. Prvé mäkké lúče krásne nasvietili hrad a dokonalá scéna bola na svete.

Ak si si v zozname našiel niečo, čo ťa upútalo, tak sa tomu z toho veľmi teším. No a ak sa niekam aj vyberieš a podnikneš výlety po Slovensku práve z tohto zoznamu, tak mi určite pošli fotku.

Veľkú radosť mi však urobí aj to, ak sa o tento článok podelíš so svojimi priateľmi. Komentár, lajk alebo zdieľanie sú vždy vítané.

Ďalšie tipy na výlety po Slovensku, ale aj iných kútoch našej krásnej planéty nájdeš na mojom blogu Photo and Traveling. Už o týždeň odchádzam na ostrov Borneo, takže ak chceš čerstvé informácie tak sleduj moje cesty aj na Facebooku alebo Instagrame.

Maj sa fajn :-)

Aleš Tvrdý

Aleš Tvrdý

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  109
  •  | 
  • Páči sa:  288x

Už je to niekoľko rokov dozadu, čo som pochopil, že cestovanie ma robí šťastným. Ba dokonca, je to moja vášeň a tá najlepšia škola životom. Neodmysliteľnou súčasťou mojich ciest je aj fotoaparát a práve prostredníctvom svojich záberov sa snažím každému ukázať, že cestovanie je dostupné pre každého. Preto som pred pár rokmi založil cestovateľský blog photoandtraveling.com kde sa snažím podeliť o svoje zážitky a skúsenosti z ciest. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu