reklama

Čo sa oplatí vidieť na Novom Zélande a nie je to v bedekeroch

V novembri minulého roku, som ani len netušil, že sa konečne do tejto krajiny dostanem. No a zrazu som tam mieril po druhýkrát v rozpätí troch mesiacov.​ Aj mne samému mi to prišlo ako vtip​. Lenže žiaden to nebol.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

V predošlom článku z Nového Zélandu (klik) som písal o tom, ako cestovať po tejto nádhernej krajine. Zoznam, plány, ceny, ubytovanie… No proste to najzákladnejšie, čo neminie nikoho, pri ceste do akejkoľvek krajiny.
Dnes som mal v pláne napísať o najkrajších miestach, ktoré sa mi podarilo navštíviť, počas mojej prvej cesty. Áno prvej. V januári som sa vrátil z 3 týždňového fototripu. Plán bol taký, že ďalší mesiac budem spracovávať materiál, ktorý som priniesol na HDD. Realita bola však opäť niekde inde. Ani som sa nespamätal a už som sa balil na Nový Zéland opäť.​

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dosť bolo machrovania, poďme k téme. V tom predošlom článku, som na jeho konci napísal aj to, že opíšem dôvody, prečo som sa na konkrétne miesta severného ostrova vybral a ako prebiehalo fotografovanie. Necháme to opäť na inokedy a už radšej nejdem sľubovať, na kedy. Chápeš, plán je jedna vec, no realita je sviňa. Nie vždy je sviňa zlá.
Čiže v tomto článku chcem trošku namotivovať aj teba, aby si možno začal zvažovať cestu na Nový Zéland aj ty. Aspoň teoreticky, lebo chápem, že letenka zo SK je omnoho drahšia, ako tá moja z Taiwanu. Plán bol taký, že spíšem tie najkrajšie miesta, ktoré som navštívil. Lenže. Zasa sa realita vychýlila z kurzu, ako strelka z čínskeho kompasu za 0,5€. Čiže dosť.​

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V skratke teda aspoň nejako spíšem všetky tie miesta. Budú to tie, ktoré sa mi naozaj veľmi páčili a stoja minimálne za to, aby si si o nich pozrel niečo aspoň na gúgli. No a možno sa tam potom vyberieš aj ty, keď už budeš obliehať Nový Zéland. Poradie je čisto náhodný výplod mojej šedej mozgovej kôry. Ani jedno z nasledujúcich miest nie je o niečo krajšie, ako tie ostatné. Všetky vo mne zanechali krásne a jedinečné spomienky, iného charakteru. Poďme teda na to!​

Príroda

Cape Reinga

Mám rád majáky. Ak ich máš rád aj ty, tak na sever, severného ostrova musíš ísť aj ty. Proste musíš! Toto miesto je magické. Cez deň tu je viac turistov, lebo neďaleko je kemp, na veľmi peknom mieste pri oceáne. A večer? To je proste bomba! Bol som tam celú noc sám, počasie bolo viac než dokonalé a spomienky na tú noc ma budú hriať ešte aj po smrti!

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
(zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)

Whangarei

Severne od hlavného mesta je veľmi pekný a ľahko dostupný vodopád. Ak budeš mať auto, tak je to miesto hneď vedľa cesty a parkoviska. Nie je to najkrajší vodopád na svete, ale medzi tými na Zélande rozhodne vyniká. Ak tam chceš zostať, tak ako aj ja, na celú noc, tak sa priprav, že tam budeš úplne sám. Ale naozaj úplne. Tá tma v lese je taká hustá, že si nevidíš na koniec nosa. Niekoľko dní pred tým nepozeraj strašidelné filmy, lebo sa „pototo“, keď niečo začuješ v tvojom okolí.

Obrázok blogu
(zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)

Ahipara coast

Toto je veľké pobrežie, zaberajúce značnú časť plochy. Je tu však krásne. Počas celej doby, ako som kráčal pobrežím, som sledoval zelené lesy, vlny oceánu, pieskové duny a rôzne kamenné útvary , ktoré sa občas na niečo aj podobali. Toto miesto som dostal ako tip od miestneho surféra, ktorého som stopol na ceste a vzal ma tam. Poradil mi, že ak pôjdem dosť ďaleko po pobreží, tak nájdem pôvodných maurských obyvateľov, v ich dedine a takisto voľne, v prírode, žijúce divé kone. Všetko bola pravda. V noci je to miesto tiež nádherné, lebo vďaka nulovému svetelnému znečisteniu, je obloha neuveriteľne krásna!

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
(zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)

Waipu Caves

Ak chceš vidieť známy endemit, ktorý v tme svetielkuje, tak treba ísť tu. Je to vo voľnej prírode, je to krásne a je to zadarmo. Žiaden ten cirkus okolo, ako zvykne byť v najturistickejších atrakciách. Len si zober pevnú obuv, čelovku a dávaj si pozor na hlavu, aby si čelom neodrazil nejaký stalaktit. S tým svetlom to však nepreháňaj. Keď budeš vo vnútri, tak ho používaj len na osvetlenie cesty. V opačnom prípade ty a ani nikto iný, okrem tvojho svetelného kužeľa, ktorý ti bude páliť z hlavy, ako raketa posádky Apollo 11, počas cesty na Mesiac, tie malé červíky neuvidí.

Obrázok blogu
(zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)

Cathedral Cove

Nádherné miesto! Ale! Nie vždy. Cez deň to je plné turistov, na vode je mnoho člnov a samotný otvor v skale vyzerá ako slonica po pôrode (pôvodne som chcel napísať, že to je, ako slonia riť, no toto mi príde viac výstižné). Fakt, cez deň to je otrava. Ak tam však budeš na východ slnka, tak to je nádhera. Keď tam prídeš aj na noc a počkáš až do rána, tak máš o zážitok navyše. V noci si urobíš oheň, ak budeš mať nejaké „špeky“, tak ich upečieš, no proste pohodááá nenormálneho levelu!

Obrázok blogu
(zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)

Castlepoint

Údajne je toto miesto ohodnotené ako jedna z top 10 najkrajších pláži, ktoré má Nový Zéland. Neviem, len kvôli tomu by som tam nešiel. Je síce pekná, ale najmä obrovská. Kopcovité okolie je takisto viac než atraktívne, no stále to nie je to, čo ma tu lákalo najviac. Maják, jasné! To bol ten magnet, kvôli ktorému som sa tam trepal stopom takmer 600km.

Obrázok blogu
(zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)

Putaruru Blue Springs

Je ešte celkom málo známa turistická atrakcia neďaleko mesta Rotorua. Tyrkysová rieka sa vlní cez zelené lesy a sledovať jej priezračnú vodu je niečo, ako hypnóza. Nepamätám si, kedy naposledy som tak dlho pozeral na rieku, ako tu.

Obrázok blogu
(zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)

Champagne pool

Toto určite treba vidieť, aj keby čo bolo. Nikde inde na svete, som nevidel jazero, ani len pri najmenšom trochu podobné tomuto. Ako keby nestačilo, že aj bez neho má Nový Zéland tých prírodných divov, viac než dosť. Kúsok od neho je tzv. Inferno pool, ktorého sýto zelená farba vody v ňom, skôr pôsobí, ako skládka odpadových vôd z nejakej atómovej elektrárne. Mimochodom Nový Zéland nemá ani jednu.

Obrázok blogu
(zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)

Cape Kidnappers

Síce to trošku potrvá, kým sa tu dostaneš, no v cieli čaká vytúžená odmena. Dá sa tu dostať z malej dedinky, kde je rampa a tam sa treba zaregistrovať. Dostať sa po pobreží, je možné len počas odlivu. Pri tej rampe je však presný čas prílivov aj odlivov. Ak budeš musieť čakať, tak aspoň nazbieraš trochu síl, na cestu. Je tam aj kemp a teda malý obchod, kde ceny nie sú katastrofálne. Pozri si, či počas tvojho treku je sezóna pre rozmnožovanie vtákov Gannets, ktorí majú svoju kolóniu práve tu, na Cape Kidnappers. Je to neuveriteľný zážitok, sledovať ich bežný, každodenný život. Na tom mieste sa dá aj prespať, lebo tam je niečo, ako informačný prístrešok. Tam v kľude večer prespíš a ráno môžeš spolu s. vtákmi sledovať zrod nového dňa.

Obrázok blogu
(zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)

Cape Egmont

Majákom som začal a takisto aj skončím. Tento bol dovezený až z Británie a poskladali ho až tu, na pobreží. Nový Zéland tak má od roku 1876 na svojom území o jedného Angličana navyše. Ten tam stojí až dodnes a spolu s vrcholcom vulkánu Taranaki, tak nerozlučne patria k panoráme tohto územia, neďaleko mesta New Plymouth.

Obrázok blogu
(zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)

Mestá

Napier

Toto mesto na východnom pobreží sa mi veľmi páčilo, lebo bolo také akési nevýrazné, kľudné, ale zároveň niečím príťažlivé. Z nejakého neznámeho dôvodu, na mňa pôsobilo tak ukľudňujúco. Akoby sa tu zastavil čas a nič na svete nebolo dôvodom na to, aby som sa kvôli tomu znepokojoval. Ťažko sa to vysvetľuje, ale tá nálada, ktorá v tomto meste bola, bola akási magická a ja som sa tešil aj z toho, keď ma osral holub na pláži. Na ničom som nefičal, no toto mesto malo akúsi úžasnú atmosféru.

New Plymouth

Presne na druhej strane ostrova, na západnom pobrež,í je o niečo väčšie mesto. Tu som sa síce necítil tak ako v Napiere, no tiež sa mi tu veľmi páčilo. Zrejme to bolo tým, že z jednej strany bol oceán a na strane druhej, ako obor, sa do oblakov driapal vulkán Taranaki. Vždy, keď mám možnosť, v nejakej krajine sledovať horu kužeľovitého tvaru, tak si to nechcem nechať ujsť. Odtiaľto sa dá k nemu aj dostať celkom blízko a vybrať sa tak na viaceré krásne treky.

Auckland

Najväčšiemu mestu v krajine, sa zrejme nevyhneš, keďže je to dôležitý dopravný uzol. Netreba zúfať. Na aklimatizáciu to nie je zasa najhoršie miesto. To čo sa tu oplatí vidieť je mestský prístav a výhľad na mesto z vrcholu vulkána Mt.Eden. Zober si však autobus MHD a zavez sa na druhú stranu, za most. Tam vystúp a prejdi sa k brehu oceánu. Okolie mostu Auckland Harbour Bridge ja skvelý fotospot, ale aj miesto na rande. Panoráma hlavného mesta, šum vody a konštrukcia mostu vo výhľade, je bod pre teba.

Obrázok blogu

Ťažko povedať, kedy napíšem ďalší článok, z nejakej destinácie. O pár dní mi začína ďalšie hektické obdobie, počas ktorého budem cestovať po ôsmych rôznych krajinách. Sám neviem čo budem stíhať a čo nie. Každopádne maj sa fajn a stále si užívaj svoje dni! Ak si zvedavý na ďalšie info z mojich ciest, tak ich nájdeš na mojom blogu o cestovaní Photo and Traveling.

Nech sa darí,

Aleš

Aleš Tvrdý

Aleš Tvrdý

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  109
  •  | 
  • Páči sa:  288x

Už je to niekoľko rokov dozadu, čo som pochopil, že cestovanie ma robí šťastným. Ba dokonca, je to moja vášeň a tá najlepšia škola životom. Neodmysliteľnou súčasťou mojich ciest je aj fotoaparát a práve prostredníctvom svojich záberov sa snažím každému ukázať, že cestovanie je dostupné pre každého. Preto som pred pár rokmi založil cestovateľský blog photoandtraveling.com kde sa snažím podeliť o svoje zážitky a skúsenosti z ciest. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu