reklama

Južná Kórea. Raz a dosť, plus tip kam radšej nechodiť.

Možno, ak by moje objavovanie Ázie začala práve Južná Kórea, tak by som na to mal celkom iný pohľad. Teraz to je aj tak jedno, lebo sa to už nestane. Každopádne nechcem nikoho odradiť od cesty do tejto krajiny.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Som presvedčený o tom, že mnohí tam nájdu to, čo majú radi alebo sa im páči. Strávil som v tejto krajine takmer dva týždne a to nebolo rozhodne málo na to, aby som aj ja nenašiel niečo, čo by nestálo aspoň za zmienku.
Južná Kórea bola mojou 15tou ázijskou krajinou, ktorú som navštívil. To nepíšem kvôli tomu, aby som machroval, ale kvôli vysvetleniu. Pokojne čítaj ďalej. Chcem tým povedať, že už som pred tým videl relatívne dosť zaujímavých miest, ktoré boli jedinečné, typické, charakteristické… Nech to nazvem akokoľvek, snáď sa chápeme. Boli to proste miesta, ktoré sa mi veľmi páčili a nejako ma oslovili. Práve niečo podobné mi chýbalo v Kórei.

Preto nižšie nájdeš zoznam tých miest, ktoré možno nejako zaujmú aj teba. Plus tu je aj jeden úplný omyl, kam som sa vybral. Všetky sa nachádzajú medzi mestami Seoul, Daegu a Busan. To boli aj moje zastávky v Južnej Kórei. Spolu s fotografiami je aj krátky popis alebo tip na miesto, kam sa dá ešte ísť, ak budeš mať na to chuť. Drvivá väčšina je v hlavnom meste krajiny Seoul. Tam som strávil aj najviac času.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na svojej ceste som zámerne vynechal „poklad krajiny“ ostrov Jeju. Urobil som tak kvôli tomu, lebo som predpokladal, že tam bude „celá Južná Kórea“(august). Letecká linka medzi ostrovom a hlavným mestom je najvyťaženejšou linkou na svete. Lietadlo tam štartuje v priemere každých osem minút! To stačilo k tomu, aby som ostrov Jeju zo svojho plánu vyškrtol. Možno som urobil chybu a možno nie. Teraz mi to už je jedno.

Ewha Woman’s University

Ženská univerzita, ktorej budovy sú architektonickým skvostom. Vďaka ich jedinečnému dizajnu sa toto miesto stalo obľúbeným foto spotom, tak ako pre domácich, tak aj pre cudzincov. Dostal som ho ako tip, od známeho, tak som sa tam vybral. Je možný aj vstup do budov. Najmä na prízemí sú (samozrejme) obchody, no na vrchných poschodiach sa môžu pohybovať len študenti. Na to som prišiel, až keď ma odtiaľ vyhodila bezpečnostná služba.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Nadčasový dizajn ženskej vysokej školy
Nadčasový dizajn ženskej vysokej školy (zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)

Geunjeongjeon Palace

Niekdajší kráľovský palác zo 14tého storočia, takže sa oplatí pozrieť si ho. Na chvíľu sa tak dá opustiť sklo-betónová džungľa menom Seoul. Tá najlepšia vec, ktorá sa mi tam mohla stať, bolo to, že celý deň pršalo. Po tých neskutočných horúcich dňoch som si dážď užil asi tak, ako už dlho pred tým nie. Ďalšou výhodou bolo aj to, že tam nebolo veľa ľudí a na fotografiách tak bolo viac voľného miesta, namiesto kŕdľa dychtivých turistov. Dá sa tu sledovať každý deň, okrem utorka aj výmena stráži, čo môže byť pekné, no ja so to akosi nestihol.

Rozsiahly areál kde je viacero zachovalých budov
Rozsiahly areál kde je viacero zachovalých budov (zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)

World Cup Stadium

S kamošmi, sme ako sopliaci hrávali Fifu na PC alebo Playstation. Po skončení šampionátu vo futbale, ktoré hosťovali dve krajiny. Južná Kórea a Japonsko, sme samozrejme hrali aj tú počítačovú verziu hry. V Seoule je jeden zo štadiónov, kde sa konal šampionát. Chcel som ho vidieť na vlastné oči. Nejako sa vrátiť do tých čias, keď som ten štadión videl len v TV alebo na monitore. Podarilo sa mi akreditovať, na zápas, ktorý sa hral. Ten za veľa nestál, ale štadión je nádherný!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Štadión nebol vypredaný ani z polovice. Rodiny si tam objednali stôl a mali tak piknik so sledovaním zápasu. Najdrahšie lístky boli zhruba za 35000KRW. V ich cene bol SkyBox a neobmedzené množstvo piva. Najskôr som nechápal, prečo toľko piva. Keď som však sledoval ten zápas, tak som to pochopil a usúdil, že to je priam až nevyhnutné

Na fotenie je vždy dobré prísť v dostatočnom predstihu pred zápasom
Na fotenie je vždy dobré prísť v dostatočnom predstihu pred zápasom (zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)

Dongdaemun Design Plaza (DDP)

Toto bolo jedno z dvoch miest, v celej Kórei, ktoré som navštívil dvakrát. Bolo tomu preto tak, lebo sa mi tu naozaj páčilo. Svojím spôsobom mám rád umenie a dizajn v rôznych podobách. Práve námestie DDP, je svojim nadčasovým dizajnom, svetovým unikátom. Takže som sa tu pachtil v 36 stupňovom poludní, ako taký tchor, ale aj tak som si to tu užil. Určite sa oplatí vidieť toto miesto. Iste treba zájsť aj do vnútra budov. Okrem toho, že sa tam dá príjemne schladiť, tak sa dá nájsť aj mnoho zaujímavých miest.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Nadčasový dizajn námestia
Nadčasový dizajn námestia (zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)
Interiér námestia DDP
Interiér námestia DDP (zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)

Everland Theme Park

Ak už budeš mať plné zuby toho motania sa po meste, tak skús trochu (trochu viac) adrenalínu. Lunapark, ktorý je zhruba 40 minút autobusom, od Soulu je ideálnym miestom. Je to taký kórejský Disneyland, kde je plno kolotočov. Stačí zaplatiť poplatok za vstupné a potom máš takmer všetky atrakcie zadarmo. Skvelý sú tie vláčiky, pri ktorých zakaždým takmer stratím vedomie. Teraz nežartujem. Naozaj. Vždy mám tak naložené v gatiach, že som biely, ako po poriadnom opiáši. Na tých vláčikoch absolútne rezignujem a nakoniec do nich nasadnem. Čo sa bude potom so mnou diať, už mi je jedno.

Vždy to však stojí za to a ten pocit, keď sa vlak bezpečne zastaví v cieli… Neuveriteľná eufória spolu s adrenalínom. To proste treba zažiť (klik ak chceš vidieť video z jazdy na rýchlovlaku v lunaparku).

Okrem toho je v tomto parku aj ZOO. Nie som vôbec fanúšikom zoologických záhrad. Proste som sa tam nejako motal a odrazu som tam bol. Keď som sa snažil presunúť opäť, do lunaparkovej časti, tak som vošiel do jednej z budov. Bolo tam nejaké predstavenie a moja zvedavosť mi nedovolila, na chvíľu sledovať o čo ide. Klasika, ako z amerického filmu, kde tuleň robí nejaké nacvičené kúsky. Už som sa chcel otočiť a odísť. Na veľkej obrazovke sa však zobrazil obrázok našej planéty. To ma zaujalo.

Značná časť toho predstavenia bola venovaná tomu, aby ľudia neznečisťovali planétu, recyklovali odpad a dbali na životné prostredie! To mi prišlo ako skvelá myšlienka.
Lepšie je kúpiť lístok online a vyhnúť sa tak davom pred pokladňou, na mieste, v lunaparku. Môžeš ich kúpiť napríklad aj klknutím tu.

Najbláznivejšia jazda v lunaparku a vlak s rýchlosťou 100 km/h
Najbláznivejšia jazda v lunaparku a vlak s rýchlosťou 100 km/h (zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)

Bukchon Hanok Village

Stará časť mesta, so starými ulicami a starými domami. Tu som sa tešil. Takto nejako asi vyzerala Kórea skôr, než sa transformovala do aktuálnej podoby. Tu sa dá motať niekoľko hodín. Vždy bolo veľmi pekné sledovať aj to, ako sa tu motajú, či už domáci návštevníci, alebo zahraniční, ktorí sa navliekli do tradičných kórejských odevov. To je veľmi obľúbená atrakcia. Sám som nad tým uvažoval, no to abnormálne teplo, ma od toho nakoniec odradilo.

Nie len domáci, ale aj zahraniční turisti sa na tomto mieste radi fotia v tradičnom oblečení
Nie len domáci, ale aj zahraniční turisti sa na tomto mieste radi fotia v tradičnom oblečení (zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)

Samseong – Starfield library

Aj tu som bol dvakrát. Neznášam obchodné móla a nakupovanie. Teda, dá sa povedať, že neznášam takmer všetko, čo je spojené s nakupovaním. Už len to slovo samo o sebe, mi je nepríjemné a som naň alergický. Lenže v Južnej Kórei je nakupovanie atrakcia a udalosť číslo jeden. Každopádne kníhkupectvo Starfield je naozaj úžasné. Tu by som dokázal stráviť celé týždne. Je to zrejme to najkrajšie kníhkupectvo, ktoré som na svojich cestách navštívil. Celé okolie a samotná štvrť, okolo tohto miesta, je veľmi moderné a plné výškových budov najrôznejších tvarov.

Pre mňa jedno z najkrajších miest, ktoré som v krajine navštívil
Pre mňa jedno z najkrajších miest, ktoré som v krajine navštívil (zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)

Changdeokgung palace


Ďalšie z miest, ktoré sa oplatí v Soule navštíviť. Zapísaný na zozname Unesco zrejme nie je len tak pre nič, za nič. Výhodou je aj to že nie je ďaleko od predošlého paláca, o ktorom píšem vyššie. Dajú sa tak absolvovať oba za pár hodín. Ideálna kombinácia na dopoludnie je začať tu, v Changdeokgung palace, odtiaľ sa presunúť do Bukchon Hanok VIllage. Keď sa ti podarí byť o 14:00 na poslednom mieste, v paláci Geunjeongjeon, tak stihneš aj pozrieť výmenu stráži.

Oplatí sa prísť skoro ráno
Oplatí sa prísť skoro ráno (zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)

The Arc

Nachádzame sa už meste Daegu. Neviem prečo, no tu som sa cítil akosi lepšie, v porovnaní s hlavným mestom. Vládla tu akási príjemnejšia klíma. Na okraji mesta sa nachádza ďalšia futuristická budova, ktorá je akousi novodobou napodobneninou Noemovej archy-údajne. Každopádne vo vnútri sú rôzne expozície a kaviareň. Na jej streche je otvorená terasa s jednou golfovou jamkou. V okolí je príjemný park a rieka. V parku sú rôzne vystúpenia a podujatia. Na rieke sa dá za poplatok, prenajať čln a odplávať do Ameriky. Ten čln je pravda. Amerika asi nie. Okrem člnov sa však dá prenajať aj malé elektrické autíčko alebo kolobežka.
Asi hodinu od mesta Daegu je veľmi pekný chrám a kláštor. Oplatí sa vidieť. (Haeinsa Temple). Skús si pozrieť aj lokalitu Gyeongju

Nadčasový dizajn sprevádzaný celou krajinou
Nadčasový dizajn sprevádzaný celou krajinou (zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)

Busan

Domáci Kórejci toto mesto nazývajú aj mestom pláži. Boli to už posledné dni cesty po Kórei, takže som sa na jednu pláž vybral aj ja. Songdo Beach. Počasie moc neprialo a bolo veľmi dymno. Taký ten hustý, biely opar, cez ktorý vidieť prd baraní. Pláž bola pekná, no výhľad ani nie. Križovala ju lanovka a nákladne lode v blízkosti. Na oddych to však stačilo.
Tú lanovku som skúsil aj ja. Kúpil som si obojsmerný lístok lebo som nevedel, že okolo útesu, po skalách, je vyrobený chodník, nad morom. To by mohla byť pekná prechádzka. Čo už, možno niekedy inokedy. Ak vôbec.

Banpo bridge – radšej nie

Najväčšia vodná, mostná, fontána na svete! Toto ma zaujalo a aj presvedčilo. Preto som sa tam trepal. Chyba. Bol to prepadák. Z brehu to nie je vidieť dobre. Ak tam predsa len pôjdeš, tak si radšej vyhliadni nejaké vyvýšené miesto. Odtiaľ budeš vidieť meniace sa farby striekajúcej vody. To nie je možné práve z brehu.

Ak si chceš pozrieť ďalšie fotografie z Južnej Kórei, tak ich nájdeš v kompletnom článku, na mojom blogu o cestovaní Photo and Traveling (klik). Okrem toho sú tam aj ďalšie praktické rady a ceny v Kórei.

Maj sa fajn!

Aleš

Aleš Tvrdý

Aleš Tvrdý

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  109
  •  | 
  • Páči sa:  288x

Už je to niekoľko rokov dozadu, čo som pochopil, že cestovanie ma robí šťastným. Ba dokonca, je to moja vášeň a tá najlepšia škola životom. Neodmysliteľnou súčasťou mojich ciest je aj fotoaparát a práve prostredníctvom svojich záberov sa snažím každému ukázať, že cestovanie je dostupné pre každého. Preto som pred pár rokmi založil cestovateľský blog photoandtraveling.com kde sa snažím podeliť o svoje zážitky a skúsenosti z ciest. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu