reklama

Nový Zéland. Príbehy z ciest

Hovorím o tom ako sa ku mne správali domáci obyvatelia, čo som s nimi zažil, čo mi ukázali alebo čo mi radšej preplánovali. Stopovanie krajinou a ekonomická cesta na tri týždne

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nový Zéland je program poznačený v mojom kalendári. Ďalší mesiac a spolu s ním je ďalšia prednáška. Tentokrát to je niečo z ďalšieho kontinentu. Berieme teda virtuálne kufre a odlietame do Oceánie. Štvrtá prednáška na online festivale je z krajiny, o ktorej som dlho sníval nie len ja, ale verím tomu, že o nej snívali mnohí ďalší. Nový Zéland je destinácia, kam sa nechodí každý týždeň, ako na záhradku k babke.

Predošlé rozprávania boli z Ázie a Európy. Aj preto teraz meníme pomyselný kurz a mierime na opačnú stranu planéty.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Cape Reinga
Cape Reinga (zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)
Polostrov Coromandel
Polostrov Coromandel (zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)

Nový Zéland je jedna z najvzdialenejších lokalít, ktorá je cestovateľským magnetom pre mnohých. Aj ja som bol jeden z nich. Po tom, ako som sa odtiaľ vrátil som sa neubránil pocitom, že sa tam už možno nikdy viac nedostanem. Práve pre tú obrovskú vzdialenosť. Samozrejme, že keď sa chce tak sa dá všetko, no snáď chápeš ako to myslím.

To, o čom som sa neodvážil ani snívať, sa stáva realitou a ja pristávam v Aucklande po druhýkrát, necelé dva mesiace po tom, čom som odtiaľ odletel. Ako je to možné? Aj to hovorím počas prednášky. Rozprávam o svojich cestách po severnom ostrove. Keďže Nový Zéland patrí medzi krajiny, kde so slovenským platom to je trochu ekonomicky náročnejšie, tak som takmer celú cestu stopoval.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Jaskyňa Waipu
Jaskyňa Waipu (zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)
Kolónia divých vtákov
Kolónia divých vtákov (zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)

Práve vďaka tomu som sa stal účastníkom skvelých momentov a zážitkov. Hovorím o tom ako sa ku mne správali domáci obyvatelia, čo som s nimi zažil, čo mi ukázali alebo čo mi radšej preplánovali.

Hovorím aj o tom ako takúto cestu naplánovať ekonomicky alebo ako sa pripraviť, či vyhľadať miesta na fotografovanie. Veľký okruh severným ostrovom v ultra ekonomickom štýle sa niekomu môže zdať ako „cez čiaru“, no ja som ani jedenkrát neoľutoval svoje rozhodnutie. Spolu s mnohými fotografiami a viacerými zážitkami tak predstavujem Nový Zéland tím, čo o ňom snívajú a takisto vybavujem spomienky tím, čo tam boli a s láskou v srdci na túto krajinu spomínajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Opustená pláž
Opustená pláž (zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)
Cape Egmont
Cape Egmont (zdroj: photoandtraveling.com / Aleš Tvrdý)

Oceánia bola pre mňa opäť celkom nová skúsenosť. Nová kultúra, nové poznatky, nové stretnutia, noví ľudia… Celkom iný svet. Už ani neviem koľký, počas toho ako som sa rozhodol objavovať túto planétu. Ak sa aj ty chceš aspoň takto virtuálne tele portovať do ďalekej zélandskej kultúry, tak si vypočuj audio záznam, kde ti toho poviem ešte viac.

PREDNÁŠKA NOVÝ ZÉLAND (klik)

Ďalšie fotografie z treku k zatopenému lesu nájdeš v kompletnej galérii, na mojom blogu o cestovaní photoandtraveling.com

Maj príjemné dni aj ty!

Aleš

Aleš Tvrdý

Aleš Tvrdý

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  109
  •  | 
  • Páči sa:  288x

Už je to niekoľko rokov dozadu, čo som pochopil, že cestovanie ma robí šťastným. Ba dokonca, je to moja vášeň a tá najlepšia škola životom. Neodmysliteľnou súčasťou mojich ciest je aj fotoaparát a práve prostredníctvom svojich záberov sa snažím každému ukázať, že cestovanie je dostupné pre každého. Preto som pred pár rokmi založil cestovateľský blog photoandtraveling.com kde sa snažím podeliť o svoje zážitky a skúsenosti z ciest. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu